Frågor & svar

Här finner du vanliga frågor och svar som ofta ställs till vår förvaltare hos Castor. I första hand hänvisar vi dock till den information som finns i de olika menyerna här på hemsidan, exempelvis ”Föreningen” och ”För boende”.

Du vänder dig till bostadsrättsföreningens styrelse med en formell förfrågan (skriftlig gärna med en enklare ritning) om att få göra de åtgärder du tänkt dig. Först efter besked (positivt eller negativt) kan du gå vidare med dina ombyggnadsplaner.

Kontakta Vår förvaltare hos Castor, som gör en vattenskaderapport som han sedan översänder till föreningens försäkringsbolag. Därefter handlägges skadan av försäkringsbolagets entreprenör. Beroende på skadans omfattning, t.e.x. om ditt lösöre tagit skada, ska du kontakta ditt försäkringsbolag avseende hemförsäkringen samt det kollektiva bostadsrättstillägget som finns hos föreningens försäkringsbolag (f n Länsförsäkringar). Därefter skall alla inblandade försäkringsbolag lösa detta sinsemellan. Du kommer att drabbas av kostnader, så du redan nu är förberedd på detta, bl a avskrivningar på ytskikt (åldersavdrag) m m.  

Du vänder dig till Drakstaden Parkering för att lösa det med dem. www.drakstadensparkering.se eller  tel 060-607 96 70

Du måste alltid ansöka om tillstånd hos styrelsen i din förening. Kontakta Castor, tel: 060-128000 eller besök oss på Torggatan 7 A för en ansökningsblankett. Ansökningsblanketten kommer inom kort även att finnas på hemsidan under “Dokument & Blanketter