Information om Digital-TV

Information från Telia
De boende som har Telia idag med samma tjänster som föreningen väljer kollektivt (100/100, TV-paket lagom, bredbandstelefoni) behöver inte göra någon omläggning. Det slutas med automatik att faktureras individuellt på de tjänster som de nu kommer att få kollektivt. Det kan hända att man får fakturor för perioden som sträcker sig efter det datum då man ingått i det kollektiva avtalet beroende på sin fakturaperiod. Vi ber medlemmarna ändå att de skall betala de fakturor som skickas ut för beloppet justeras på slutfakturan med en ev. återbetalning.

För de boende som har Telia med tjänster över de kollektiva tjänsterna ex. om en boende har tv-paket Stor eller högre hastighet ex 500 Mbit/s gäller ”tillvalspris” för dessa tjänster efter det att de kollektiva tjänsterna har kommit igång. Prisförändringen sker med automatik men samma gäller här som ovan vad det gäller faktureringen, det kan släpa något. De som har tex. C More eller Viasat behåller detta om de inte kontaktar Telia för förändring. För frågor och funderingar är det kundtjänst som finns till för medlemmarna att svara på allt kring de individuella valen.

Tillvalspriserna på bredband är:
Bredband 250 Mbit: 99 kr /månad (Ordinarie pris är 509 kr/månad)
Bredband 500 Mbit: 199 kr/månad (Ordinarie pris är 699 kr/månad)
Bredband 1000 Mbit: 299 kr/månad (Ordinarie pris är 999 kr/månad)
TV Stor 199 kr per månad om man binder sig för 12 månader. (ordinarie pris 399 kr per månad)
Tillvalen bokas via Telias kundtjänst 020-202070 eller på Telias hemsida – mitt Telia.
Tillvalsköpen faktureras inte till föreningen utan skickas till berörd medlem.

För att aktivera de nya tjänsterna på Telia loggar du in med BankID, Om du inte har BankID, Mobilt BankID så rekommenderar vi dig att du beställer en personlig kod som du använder i kontakten med oss för att säkerställa din identifiering.
Beställ din personliga kod i redan idag så att du kan få hjälp när du väl behöver den via Telia.se/id eller ring vår kundtjänst på 90 200.

För att aktivera sina tjänster i samband med att de kollektiva avtalet börjar gälla 19/10 går man in på www.telia.se/aktivera. Där finns alla koder och där aktiverar man Telia Play. Det ingår installationshjälp kostnadsfritt en gång som man beställer/bokar hos kundtjänst 020-202070 och då kommer en installatör ut till dig.
OBS Viktigt att man har aktiverat TeliaPlay innan dess då man behöver kontot för att logga in. Man kan antingen få en länk av kundtjänst för att skapa TeliaPlay eller göra det via MittTelia om man inte redan har gjort det. Detta kan man göra först 19/10
Viktigt! Vid byte av TV-box krävs identifikationskod och kontrollkod, koderna finns på Mitt Telia för dom som har TV idag samt går att få via Kundtjänst 020-202070. Se alltså till att ha koll på koderna innan byte av TV-box görs för att undvika att stå utan TV.
Koppla in tv med wifi-tv-box – Telia.se
Kabel-TV kommer att finnas kvar under ca en månad och då ska alla fått Digital-TV tjänsten installerad. De “gamla enheterna” som vi har idag ska inte återlämnas.

Om kundtjänst är frågande till vårt kollektiva avtal så uppge KO36796 som är föreningen avtalsnummer och där står all info om de nya kollektiva tjänsterna som kundtjänst kan se.

Telia